Obecnie przeglądasz stronę 2 z 8

2 Twoja krojownia
Rozwój, innowacje, oszczędności

GRZEGORZ CHMIEL

Dyrektor Produkcji

Jestem absolwentem AGH w Krakowie oraz AE Katowice. Moje doświadczenie zawodowe związane z zarządzaniem to ponad 17 lat pracy w firmach produkcyjnych. Udało mi się pozytywnie zakończyć kilkadziesiąt projektów wdrożeniowych z optymalizacji procesów produkcyjnych oraz wdrożenia licznych usprawnień w funkcjonowaniu organizacji. W Allcomp Polska pełnię funkcję Dyrektora Produkcji.

Karolina Muc

Doradca Klienta ds. oprogramowania Efi Optitex

Pracę w Allcomp Polska rozpoczęłam w 2013r. Na początku byłam wsparciem działu handlowego. Obecnie w Dziale Sprzedaży zajmuję się doradztwem technicznym klientów w zakresie doposażenia w system do przygotowania produkcji – Efi Optitex. Skończyłam studia ścisłe (Rachunkowość i Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach) oraz kierunek Wzornictwo w Wyższej Szkole Technicznej w Katowicach.

Krzysztof Smoliński

Dyrektor Działu Badań i Rozwoju

Absolwent Politechniki Wrocławskiej. Mam 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami technologów, konstruktorów i zespołów produkcyjnych. W tym czasie wdrożyłem 3 innowacje na skalę kraju i dwa patenty.

Natalia Jura

Koordynator Działu Support

W Allcomp Polska jestem od 2015. Pracuję w dziale Support na stanowisku Koordynatora. Od 2 lat pomagam Klientom w rozwiązywaniu wszelkich problemów, które mogą pojawić się podczas codziennej pracy na krojowni. Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego.

Oczekuję ciągłego postępu, a nie perfekcji.

Znajdujemy rozwiązania odpowiednie dla danej produkcji.

Tworzymy funkcjonalne maszyny.

Staram się być przyjacielem Klienta.

Do moich obowiązków należy praca nad strategią, budowanie zespołów, realizacja projektów produkcyjnych, optymalizacja procesu produkcji. Inną bardzo ważną kwestią jest zarządzanie kontrolą jakości i wsparcia dla Klienta. Najważniejsze wartości jakie wyznaję w życiu prywatnym i zawodowym to dotrzymywanie słowa, jako pewnego rodzaju umowy na pełnienie swojej roli w organizacji oraz realizacji zamierzonych celów. Wielką rolę przykładam także do konsekwencji, która pomaga nam w osiąganiu celów. Ciągłe doskonalenie to dla mnie nie tylko metoda na rozwiązywanie bieżących problemów oraz zapobieganie ich powstawaniu. To także rozwój możliwości doskonalenia własnej pracy i pracy innych osób. Zwykle przyjmujemy postawę „kto jest winny”, nie zawsze pytamy „dlaczego tak się stało”? A jeszcze rzadziej wyciągamy z tego wnioski, w niewielkim stopniu wykorzystujemy działania prewencyjne. Za słowami znanego z tematyki jakości, planowania i zarządzania, twórcy koła Demminga – W. Edwarda Demminga: „Nie wystarczy pracować dobrze, musimy wiedzieć co jest właściwe do zrobienia i potrafić to robić lepiej”. Innymi słowy – oczekujemy postępu, a nie perfekcji. W pracy w Allcomp zależy mi na nieustannym podnoszeniu jakości i implementacji koncepcji lean w produkcji. Tak naprawdę stanowię część zespołu Klienta, która już w naszej firmie rozwiązuje Jego problemy i stara się podołać wyzwaniom, przed którymi stoi Jego zakład produkcyjny.

Moja praca jest bardzo ciekawa, ponieważ mam szanse na spotykanie się z ludźmi i odwiedzanie różnych firm i Klientów. Poznawania ich potrzeb i wyzwań. Każdy przypadek jest inny i jest to szansa na to, by znaleźć odpowiednie rozwiązania przeznaczone właśnie do specyfiki produkcyjnej danego zakładu. W pracy wykorzystuję wiedzę, którą zdobyłam w czasie studiów na WST, ale cieszy mnie to, że mogę odwiedzać firmy i poszerzać swoją wiedzę obserwując jak produkcja wygląda w rzeczywistości. Zakres moich obowiazków to wsparcie w zakresie przygotowanie produkcji. A jest to podstawa i początek całego procesu. Ma to wpływ na pracę na krojowni, szwalni, ułatwia życie nie tylko konstruktorowi, ale także pracownikom na krojowni i szwalni. Motywuje mnie to, że każdy dzień w pracy wygląda inaczej. Daje możliwości wielu podróży, odwiedzania ciekawych miejsc, interesujących zakładów. Jest ciągłym wyzwaniem, bo stale weryfikuje moją wiedzę, wymaga nieustannej nauki, dokształcania się, śledzenia nowinek i trendów. Dzięki temu mam ciągłą styczność z modą i designem. Cieszy mnie też to, że nasza firma jest innowacyjna. Rozwijamy autorskie technologie, a dzięki nim zawuażam postęp u Klientów, ulepszenie ich produkcji. Z perspektywy czasu widzę, jak świetnie idzie Klientom, z którymi miałam wcześniej styczność. Doposażają się w nowe stanowiska pracy, myślą o nowych rozwiązaniach, aktualizacjach do np. modułów do pracy 3D.

Dzięki transformacjom rynkowym coraz częściej klienci swoje decyzje zakupowe przestają sprowadzać jedynie do ceny maszyny. Bardzo często zaczyna się liczyć ich jakość, szybkość pracy, doświadczenie producenta i czas reakcji serwisu. To właśnie z tych powodów niemal każdy projekt w dziale badawczo- -rozwojowym jest analizowany przez pryzmat żywotności i łatwości obsługi naszych maszyn. Wytrzymałość jak i łatwość obsługi serwisowej są tak samo dla nas ważne, jak funkcjonalność i innowacja maszyn nad którymi pracujemy. Nie bez powodu użyłem słowa „funkcjonalność”. Jeżeli popatrzymy na najważniejsze wynalazki ostatnich lat to zauważymy, że swój niesamowity sukces zawdzięczają one przede wszystkim swojej funkcjonalności. Aparaty fotograficzne w telefonach wcale nie miały lepszych parametrów od ówczesnych lustrzanek, a mimo to ludzie właśnie je pokochali. Głównie ze względu na funkcjonalności jakie posiadały: małe wymiary, możliwość obejrzenia zdjęcia natychmiast po jego zrobieniu, łatwa dostępność itd. Takie przykłady można mnożyć. Dla nas funkcjonalność to przede wszystkim łatwość w obsłudze (oprogramowanie) jak i szybkość cięcia (know-how). Produkując maszynę która spełnia te kryteria, a dodatkowo jest opracowana w oparciu o potężne doświadczenie, jakie firma Allcomp Polska posiada, robimy wszystko by Klienci byli z niej zadowoleni. A to jest najlepszy miernik jakości naszej pracy.

Wielu naszych Klientów może mnie znać, ponieważ zajmuję się pierwszym kontaktem z Klientem, a w tym przyjmowaniem zgłoszeń dotyczących obsługi technicznej maszyn, obsługą zamówień części zamiennych, ustalam terminy szkoleń, instalacji, wizji technicznych. Moja praca to ciągły kontakt z Klientem. Ustalam także grafik prac serwisantów. Wiele działań, którymi się zajmuję, ma przełożenie na ulepszenie działań wewnątrz firmy np. moja praca zmierza do tego, żeby Klienci byli sprawniej obsłużeniu. Słuchając Klientów staram się, jak mogę, pomóc w usprawnieniu ich produkcji. Przyjmując sugestie i propozycje przekazuję je dalej do innych działów firmy. Staram się być przyjacielem Klienta i mieć dobry kontakt. Wszystko po to, żeby Klient był w stanie mi zaufać i żeby wiedział, że z każdą sprawą może się do mnie zwrócić. Chciałabym, żeby każdy Klient pamiętał, że dokładam najwyższych starań aby skutecznie załatwiać tematy. Najwięcej satysfakcji daje mi właśnie pozytywne zakończenie danej sprawy i informacja zwrotna od Klienta, pracowników danego zakładu lub naszych serwisantów, że całość prac przebiegła sprawnie i Klienci są zadowoleni.

CD ZE S TR.1: “PRODUKUJEMY INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA”

Dostarczają duże i małe partie produkcyjne, bo rodzaj i sposób produkcji szybko się zmienia. Coraz częściej pracują z nowoczesnymi tkaninami, które mają swoje dodatkowe ograniczenia technologiczne podczas cięcia. Trendy mobilizują do częstej zmiany wzornictwa, wypuszczania nowych kolekcji. Nie zostawiamy Klientów z tymi problemami. Szukamy cały czas ciekawych rozwiązań, rozwijamy technologie, nowe podejście do zagadnień rozkroju, po to, żeby w każdym aspekcie wspierać Producentów. Aby nasi klienci mogli sprawnie realizować zamówienia, ważna jest dla nich szybkość i sprawność wdrożenia nowych technologii oraz ciągłe podążanie za nowinkami technologicznymi. Dbamy o to aby instalacje przebiegały

bezproblemowo, nie zakłócając cyklu produkcyjnego, minimalizując konieczne przestoje. Po instalacji zapewniamy pełne wdrożenie i szkolenia. Chcemy mieć pewność, że pracownicy i osoby zarządzające ich pracą, będą mieć komplementarną wiedzę, niezbędną do realizacji efektywnej produkcji.

Dużym tematem jest integracja maszyn z sieciami firmowymi. Praca nad danymi w obrębie całej firmy i możliwość użycia tych danych. Jak zaawansowany jest Allcomp w tych tematach?

Rązania w duchu założeń Przemysłu 4.0 nie są już tylko pieśnią przyszłości, ale stały

się realną potrzebą. Przeszły ze sfery futurologii do życia codziennego. Realizują potrzebę nowoczesnych zakładów, stają się ważne dla producentów dążących do ciągłej optymalizacji. Obserwując zmieniającą się rzeczywistość już w zeszłym roku podczas targów zaprezentowaliśmy nasz program do zarządzania pracą automatycznych krojowni – Unimanager. Jest to autorska aplikacja o zupełnie nowych funkcjonalnościach. Unimanager pozwala m.in. na zarządzanie zleceniami na krojowni, ma także rozbudowany moduł diagnostyczno-raportowy. Możliwość podglądu aktualnego statusu zleceń jest z pewnością ogromnym ułatwieniem dla osób zarządzających produkcją. Każda z naszych najnowszych maszyn Unicut, zarówno

cuttery, jak i lagowarki, są przygotowane w ten sposób, by mogły gromadzić i wymieniać się odpowiednimi danymi. można wpiąć je w sieć zarządzającą pracą na krojowni. W tym roku, na targach Furnika, zapraszamy na premierę najprawdopodobniej najszybszej maszyny na rynku Unicut one.5 Prime, która także może współpracować z firmowymi sieciami ERP.

Dziękuję za rozmowę.

Czytaj dalej

Obecnie przeglądasz stronę 2 z 8